Ridning och jobb

Ännu en dag gjord, med mindre storm :)

Idag har det varit en lugn dag.. Ja gick upp vid 10 imorse och drog till stallet och red.. Eftersom Joyan tappade en sko för några dar sen så har hon inte blivit riden nåt, inte heller 2 dagar före det hände, så idag blev det en tur i ridhuset.. Jag hade inga förväntningar alls mer än att hon skulle bli mjuk o följsam :) och det börjar ta sig i både vänster och höger varv nu, så himla skönt! Slippa dragkampen ;)
Men jag är i ett dilemma, jag vill så gärna hitta henne i galoppen, men det känns som jag gör fel :( Det är ju redan bättre, men det känns ändå som att det är Jag som gör nåt där i galoppen som gör att vi står lite mer stilla :/ Annars är det bara jag som nojar och att det inte alls stämmer.. Men men, vi kämpar vidare! :D På lördag är det iallafall dressyrträning om det är tillräckligt många som ska/kan vara med :) Nån som vill fota oss då så får Du göra det! ;)

Men jag måste bara skryta lite ;) Jag är riktigt stolt över vad jag åstadkommit med Joyis sen ja börja rida henne :$ Hon har verkligen blivit fin i skritten och traven, bara lite som behöver finputsas lite ;) hon har blivit så mjuk och följsam, och att hon bär sig själv är ett större plus! Galoppen kommer den med, bara man lägger ner jobb på den :D
Jag är så lycklig som får utvecklas med denna underbara lilla ponny! :} <3


Jobbat har också varit en syssla denna dag, och det gick som smort :)
Och nu har hjätat och jag nyss ätit här, mätta och belåtna :) det blev pastagratäng med köttfärs och ett tjockt lager med riven ost över, Mums! ;) blev lite över så det passade utmärkt till att göra matlåda tills imorron :)

Ne nu ska ja krypa intill ;)
Ha en fortsatt trevlig kväll!

- Lovisa

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Sv; Tack :D

2011-09-17 @ 10:52:57
URL: http://dressyrlovet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0