31/8

Jag säger bara en sak, helgen var UNDERBAR! :D Tack Lottiz, och hennes underbara familj, för att vi fick följa med ner och agera medhjälpare i montern på mässan :D <3 Vi hänkar på till Stockholm, det är en sak som är säker ;D

Ni som inte vet så var ju Kim och jag med våran ödlas uppfödare och hennes familj ner till Kristianstad i helgen för att gå på Sveriges största reptilmässa, Expo Syd :) Våran första, men absolut inte den sista mässan kan ja lova! :D
Den var superkul och det fanns så mkt att se på.. Djur som man aldrig har sett förr och djur man fastnade för osv. :)

Vi hade iaf jättetrevligt på kvällen i Fredags när vi kom ner.. vi var vääldigt sega efter att ha suttit i en bil i typ 40 mil så man kan väl förstå att vi va trötta ;) Vi gick iaf ut å käkade jättegod mat å drack gott så vi va mätta, lite smått runda om fossingarna och glada när vi gick till sängs på kvällen ;)

Sen på lördagen vaknade Kim å jag vid tjugo i nio och gick upp å packade väskorna, åt frukost och checkade ut från hotellet, medans Christer (Lottiz fästman) väckte ungarna :)

*Sen bar det iväg till mässan!*

Eftersom vi var Lottiz medhjälpare så fick vi komma in helt gratis och bland de första dessutom! :D inte lite gött för det! Så vi gjorde iordning allt som behövdes, som inte var mkt eftersom Lottiz hade varit där sen 7 :) Men lyckad dag blev det och det slutade med att jag fick med mig en orm hem å Kim köpte sig en spindel som är heelt underbart söt :D Ormen är en Thamnophis infernalis (Rödsidad strumpebandssnok) Och spindeln är en Grammostola Actaeon, vet tyvärr inte det svenska namnet på den arten, men supertrevlig är den iaf! :) Den är inte större än en enkrona än så länge ;)

Hemresan på kvällen gick väldigt segt i slutet men vi va hemma redan vid 12 så det blev inte så sent :) men vi däcka väldigt fort när vi la oss i sängen ;D hehe!

Sen igår skulle vi ha sovit ut, men nej då :) vi studsade ur sängen tjugo i tio å gick ner å satte på en tvättmaskin å började städa lite smått här hemma så nu har vi mkt kläder iaf ;) skönt när högarna försvinner!

Efter några timmar åkte vi till Lottiz som skulle fota både spindeln och ormen och det gick lite sisådär :) de ville helst inte vara stilla men några bra bilder blev det iaf ;)

~ Söt va? :D ~



~ DeVille ;) ~





Idag har jag jobbat till 16.. sen var det bara att åka hem å byta om å sen dra till teorin :) idag var det inte lika segt som förra gången iaf, då satt jag ju och gäspade konstant x) hehe!
När den var slut så åkte jag hem å sen åkte Kim å ja upp till Lottiz för att lämna ormen där :) Jag tror inte det är min typ av orm.. Hon är ju knappt hanterad å Strumpisar brukar ju vara rätt sprättiga av sig å de tycker inte ja om, då blir jag stressad å då stressar ja ormen å de vill ja inte :( Men Lottiz ville gärna ha henne så nu har hon fått en större låda att bo i å sen vet jag att hon hamnade i jättebra händer så ja oroar mig inte ett dugg ;) Jag är nöjd!
Jag pratade dessutom med henne om att jag är lite rädd för ormar sen min förra bet mig men så sa hon att jag skulle pröva att hålla i en majsorm en stund.. så det slutade med att jag stod där å gosade med en lite unge som ser ut som ett skosnöre typ ;D Det var en stooor skillnad på orm kan ja säga :) Den slingrade sig runt mina fingrar å va helt lugn :D Värsta söt! Så jag har gått och blivit förälskad, igen ;D <3
Så jag tror att det kommer följa med en sån hem från Stockholmsmässan när vi åker dit ^^, wiie!

Och en sak är jag nog gaanska säker på.. Jag kommer antagligen börja med geckoavel så småningom ;) hihi!

~ Majsorm, snow ~




Men nu ska ja soova!
Gonatt! :*

- Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0