12 April 2013

Hej alla ni!
Va över en månad sen nu ja la in nåt inlägg.. fyyy.. hm.
Men här kommer ett iallafall! :)

Mycket surrar just nu runt min älskade dotter Ronja och Timber, o att få ihop vardagen överlag! :)
Jag kan säga att det går faktiskt riktigt smidigt, även om man har en liten, o sen en häst som ska tas omhand! Jonas o mamma/pappa finna alltid tillgängliga som hjälper till när stallet kallar, o det är riktigt skönt att hon är i trygghet! :) <3
Ronja växer ju, som alltid, hehe! O hon är i en sån perfekt ålder nu, liten, men ändå självständig, perfekt! :D
Sen utvecklas hon ju hela tiden, o det är så himla kul att följa! :)
Mitt lilla hjärta, hon är verkligen mitt allt <3 <3

Med Timber har det gått såå j*vla bra med, rent ut sagt! :) Mycket fokus har lagts på galoppen, då han är lite lat o inte riktigt orkar hela tiden, men den har blivit så himla fin! I början när man fattar galoppen på honom får man ju vara med o driva när man känner att han håller på att bryta av, men sen efter en stund när han kommit igång så flyter det bara på o han jobbar jättefint verkligen!!
Jag har precis lärt mig att sitta ner i galoppen på honom då den gångarten är hans bästa, o det är massa bakdel med i den, haha :D
Men det är så kul! För i början tills för nån vecka sen så har ja stått i lätt sits i galoppen på honom, den är så stor! (tycker jag, hehe ;))
Men sen helt plötsligt var det som att trycka på en knapp, han samlade sig perfekt, jag satt ner i galoppen, o ja bara följde med! Hur underbart är inte det, när man har kämpat med att sitta ner hur länge som helst, o helt plötsligt så går hästen heelt perfekt under sig!! Sen har ja även märkt att han har mycket lättare för samling o att jobba när jag har lite halvlånga tyglar, då kommer verkligen hela han upp med ryggen, så underbart!!
Jag ryser när ja tänker på hur känslan är när jag verkligen sitter perfekt centrerat däruppe o hur Timber bara flyter fram, o vi blir Ett! Jag känner verkligen hela hästen under mig, wiie :'D
Wow säger ja bara, wow..!

Som sagt, Allt har flytit på med Timber, tills idag :/
Carina o ja va till ridhuset för o köra ett pass med pållarna, o ja kände efter en stund att nåt stämde inte.. Jag travade igång som ja brukar o gjorde det ja brukar göra.. o Timber bara börjar stanna o bara ser allmänt trött ut.. Bara står där.. Näe, tänkte jag, vad är det nu.. För ja tänkte om han ville klia sig, kissa eller baja.. Men icke, inget sånt, han bara stod där.. precis som att vi var färdiga med passet o han va sådär trött han brukar vara, men Efter passet! :(
Så passet i ridhuset blev inte långvarigt idag.. Det kände verkligen såå väl, både i traven, men även i galoppen, hela tiden bröt han av o hade ingen ork, så vi avbröt o gick hemåt..
Dock så äter o dricker han som han ska.. Men ja får se hur han är imorronbitti när ja fodrar dom o släpper ut dom..
Hoppas verkligen han inte börjar bli sjuk, lilla bebis <3
Ja vill att Malin ska ha rätt, han kanske hade en dålig dagsform.. Hoppas det..!
 
Förrsten ni hästfolk som läser min blogg, jag har en del hästsaker till salu:
Helt nytt oanvänt, inte ens provat(!) Svart aachenträns - Star Diamond, strl full. Mjukt o smidigt läder! Komplett m. vävribbtyglar 280:-

Helt ny oanvänd, inte ens provad grimma från HKM, randig (Navy/Vit/Röd) mjuk i nacke o nos. strl ponny. Ställbar i nos och nacke! 100:-

Helt nya, oanvända jodphurridbyxor från ELT, Coffe (Bruna) Helskodd, strl 42. 700:-

Helt nytt, oanvänt, inte ens provat Westerträns Texas från HKM, strl full, ljusbrunt med läckra detaljer på sidostycken och pannband! Gjort av råhud(?) 500:-
Tyglar finns att köpa till, samma märke som tränset ovanför, dock i mörkbrunt. Lika detaljer som tränset. 220 cm. 250:-
PAKETPRIS för både westerntyglar o träns 650:-

Brunt träns från Hööks STOP, strl ponny, medföljande vävribbtyglar. Endast provat, några "pilidutter" har visst lossnat från pannbandet, men annars helt och fint! 50:-

Stigbyglar (ej säkerhet) inkl vit fotplatta. Mått mellan bågarna, 12 cm. 60:-

Boots, svarta, strl cob men är väldigt små för att va cob! Passar kanske mer ponny eller kanske Arab..? Lite slitna nertill under kanten, dock inget som syns när de är på! Annars hela o fina! 40:-

Bilder kan skickas vid intresse!
Allt finns i Karlskoga!
 
Sen går ja ju som vanligt o grubblar över vad jag ångrat att jag inte gjort, o va ja vill göra! O det är rätt jobbigt, eftersom mycket av de ja vill göra o vilja gjort, är inte så små saker, utan det är liite större det handlar om ;)
Men som en klok person sa till mig, "Följ dina drömmar. Lyssna inåt vad du vill göra. Följ den stigen. Allt är möjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid."
O det är ju sant, det är ju bara det att nu måste ja tänka lite längre eftersom jag har Ronja i mitt liv, som tar massa tid :) Men jag hoppas inte det omöjliga är föör långt bort, för ja vill verkligen, åtminstone Försöka nå nåt utav dom, eller några...
Sen finns det ju saker ja måste prioritera o saker som kan komma lite längre fram, men ah, ja måste ju börja nånstans, o det blir att skriva ner en lista över allt som ja vill göra o va ja vill uppnå! (Y)

Nee nu ska ja sluta oroa mig för både häst o framtid o glo tv en stund, sen blirre att sova, för imorron ska ja upp o ta ut hästar o fixa stallet, samt städa o pyssla lite :) Mysigt!

Hade gott sålänge!
- Lovisa
 


Så sööt <3


Kommentarer
Postat av: Alex

Äntligen Lovisa! Lite uppdatering från din sida! ;) Vad kul att det går framåt med Timber! Hoppas bara han hade en dålig dag idag... Söt på kortet iaf! Fortsätt uppdatera nu! När du har tid givetvis! PUSS <3

Svar: Jaa eller hur, äntligen! :D Jaa det är så jävla kul! Wiie!
Jaa hoppas verkligen ja också! Ska tempa honom imorronbitti så får vi se..
Han är så go! <3
Haha ehum, ja ska försöka! ;) PUSS! <3
nikonda.blogg.se

2013-04-12 @ 22:20:57
URL: http://alexandraflink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0