Nedräkning..

Sorry min dåliga uppdatering dessa dagar, men jag har inte varit nå pigg på å blogga..
 
Men dessa dagar har ja inte gjort mycket, mest slöat o packat lite inför flytten, som vi räknar ner för nu.. Så på Tisdag bär det förhoppningsvis av med hela vårat hem till nästa lägenhet, gött o få det gjort! Det är en enorm stress  för mig nu när det närmar sig, o Jonas har jobbat Heela veckan + nu i helgen, men igår så körde han o sina bröder iväg lite grejer till svärmors garage sålänge pga att han som köpt lägenheten var tvungen o komma in med lite grejer innan han flyttar in här :) Så det känns bra att en del är borta härifrån iallafall! Nu är det bara mest de större grejerna kvar o städningen såklart, usch.. Men men den drar vi över på ett kick, eller Jag rättare sagt, ingen risk att den andre här i hushållet hjälper till.. Skit samma..
 
Igår gott folk kom det lite pang på, spontant, att jag tränade dressyr för första gången på typ ett år, och det gick såå bra!! Ja red lilla Chero för Anki Almlöf, och även om han inte är igång fullt ut så kämpade han på så himla bra, jättesvettig blev han men så duktig! ♥ Jag fick även beröm för sitsen o lite till så jag är skitnöjd med den träningen! :) Man blir så glad av när det går så bra så man liksom svävar på moln o lever läänge på känslan, härligt! :D
Anki var dessutom riktigt bra tyckte jag! Genomförde verkligen uppgifterna man fick o riktigt snäll! Rekommenderar henne, men smaken är ju som baken..! :)
 
Sen var det Sannas tur på Timber, o egentligen var det meningen att Sanna skulle tränat båda hästarna men det var jävligt tur att jag tog Chero, för Sanna kraken fick verkligen slita arslet av sig igår på Timber, herre min va dö hon va efter passet, haha men det såg skitfint ut på slutet :) Bra kämpat Sanna!
 
Efter båda hästarna va tränade så blev det en sista schamponering innan vintern o sen fick de tillbringa natten i ridhusets boxar, o imorse vid 7 red vi hem dom till stallet igen, lite stela va dom allt efter gårdagen, men det blev bara skritt så inget hårdare pass än det blev det :) Mysigt o rida när solen börjar gå upp o när man ser att vädret kommer bli skitfint under dagen!
Vi var färdiga vid 8 redan så då åkte jag hemåt o duschade, sen fick jag nåt ryck o började städa lägenheten, o det var himla skönt kan jag säga då det dansade små änglatofflor runt fötterna på en när man gick, hehe ;) sen putsade jag upp ridstövlarna o hängde in dom, åkte till affärn o pantade + handlade så vi fick lite frukost i kylskåpet igen :) Sen vid halv 11 kom han som ska flytta in här o skulle ställa in sina grejor i förrådena, o då åkte jag till Degerfors för o hämta Ronja.. Hon sov nämligen hos mormor igår tills idag pga att det skulle blivit alltför tidit för lillfisan att bli väckt vid 6 där nång gång, för att sen åka till mormor osv.. Ne, så hon fick vara där då! Allt hade gått jättebra, vaknade bara runt halv 4 o ville ha mat o sen hade hon somnat om till 8 imorse, skönt för mormor! :) ♥
 
Med andra ord en Riktigt effektiv dag! Gu va gött!
Nu ska ja ta mig en kvällsmacka tror ja, o sen ska ja sova!
Gonatt ♥
 
 
Slänger in en lite somrig bild så man slipper tänka på denna bitande kyla en stund..
 
- Lovisa
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Synd att du slutade blogga igen!

2012-12-17 @ 23:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0