Åter igen..

.. är jag tillbaka! :) O nu hoppas jag att jag ska ha orken till att hålla igång, det har varit lite mycket nu efter vi flyttat o att jag börjat tagit upp ridningen igen osv osv..
Men nu gott folk undrar ni väl vad som hänt under dessa månader jag varit borta! :)
Jag har kommit igång ganska ordentligt med ridningen nu och det funkar riktigt bra att kombinera det med lillan just för tillfället, eftersom Jonas inte har något jobb, o det kommer han troligtvis inte ha förrän Sanna är hemma igen, så detta kommer nog funka bra när det är jag som tar över Timber tiden mellan Februari - April/Maj när Sanna åker till Australien :) Haha vi får se om hon ens är där tiden ut, hon kanske längtar efter sin bäbis så mycket så hon inte kan vara borta för länge från honom! ;)
Men iallafall, ridningen funkar riktigt bra! Timber o ja börjar komma överens med varandra i galoppen nu, kul! :) Rider även Chero mycket när Sanna är med o rider, o han är också jättego o rida! :)
Vi har kommit iordning här hemma efter vi flyttade, men Tyvärr, så blir vi nog inte långvariga här, dels pga hyran (svindyr!) och till den största delen av att det drar i lägenheten, det kommer knappt värme från elementen :S Anledningen till att det drar är nog att dom byggt skafferiet ute i köket som dom gjort, ventilen går tyvärr inte genom och in i skafferiet, utan ventilen går direkt genom väggen å drar sig uppåt, ovanför skafferiet! :S Och Där, har förra hyresgästerna även tryggt ner 2 kuddar samt ett täcke för att det annars blir en igloo härinne, sjukt att det ska vara så! Men tyvärr kan man inte tjata för mkt på hyresvärden pga att han inte är så glad av sig...
Men som sagt, jag vill härifrån så fort som möjligt o in i ett hus, men vi får ha detta som en nödlösning sålänge :)
Dock har jag en hel del planer för framtiden, och det kommer bli skitbra tror ja! :) Längtar tills jag får reda på lite mer....

Ronja växer så det knakar :D mammas lilla hjärta <3
Hon vägde ju 3770 gram och va 51 cm lång när hon kom till världen :') Nu igår, var vi iväg till Bvc för kontroll o där väntade även den andra omgången av sprutor hon behövde, o fy va hon skrek kraken! Usch va det gör ont i mammahjärtat när hon ska behöva få ont o bli så ledsen :'( <3 Men hon va såå duktig, och klara sig utan att bli sjuk denna gången också, *peppar peppar*. Bara för det kommer hon bli som mor sin, aldrig sjuk, men när hon väl blir sjuk så blir hon riktigt sjuk.. Men det visar sig! :)
Iallafall! Igår vägde hon 8725 gram samt var 65 cm lång! Jösses va stor hon börjar bli :'D så skönt att hon växer som hon ska <3 Haha dessutom har hon växt 3 cm på bara en månad! :O inte undra på att hon har varit lite kinkig vissa stunder, hon kan ju haft växtvärk kraken :/ Men denna lilla tjej är så himla go, oftast gnäller hon när hon är trött eller hungrig, annars är hon väldigt nöjd med tillvaron :') O sover gör hon på nätterna, oftast vaknar hon bara en gång per natt o när man gett henne mat så somnar hon om igen :)
Jag är så stolt över henne, bättre unge kan jag inte få! :'D <3<3
 
Vi har även bokat in dopet också, skönt! Så nu är det färdigt :)
Jag tycker det är så skönt att planera klart allt i förtid så det bara är att köra sen, annars blir det så stressigt i sista stund :)
Hade även en liten fotosession med Ronja här i söndags o tog lite julkort, som jag senare beställde hem från Vistaprint.se, då stod det att det skulle ta 7 dagar för dom att dimpa ner i brevlådan, men redan igår kom dom, så nu kommer dom innan Jul iallafall, wiie! och dom va jättefina! :D
Jag blev väldigt nöjd, även om ljuset kunde vart bättre, men men, själva huvudpersonen är underbar som vanligt! <3
Slänger upp de bästa fotona här nedanför:
 
Visst är hon söööt!? :'D
Världens mest underbaraste unge
<3
 
Och har ni sett va stor hon har blivit! :) Hon sitter med oss en stund i sin matstol varje dag vi äter, dock kan hon inte sitta själv riktigt än, men hon har en stödkudde bakom sig :)
 
Känns som jag glömt att få med något.. Aja, ni får fråga om ni undrar nåt, eller hojta till om det är nåt jag glömt ;)
Nu ska ja kika lite på tv innan sängen, imorronbitti blir det att åka till stallet o hoppla lite med Sanna :)
 
Gonatt! <3
- Lovisa

Kommentarer
Postat av: karolina

Världens finaste lilla Ronja! Jag tycker egentligen inte små bäbisar är speciellt vackra men Ronja är verkligen så himla söt och fin att man bara vill klämma sönder henne :D

Svar: Haha jaa eller hur!! :D Så go min lilla kott! <3
nikonda.blogg.se

2012-12-22 @ 21:08:19
URL: http://chipolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0