Nostalgi :)

Hej hopp!
Igår lovade jag er att ni skulle få se bilder på hästar jag ridit under alla år.. Och det blev en hel del, men alla kom tyvärr inte med. Det är någon enstaka häst jag har glömt :)
Hehe kollade igenom alla mappar, och herregud vilken skillnad det har blivit från början av min ridning tills jag hade Joyan nu sista tiden :) Verkligen skitkul att se att sitsen har blivit bättre! :)
Hoppas ni orkar kolla ;) För att få se bilderna i större format så får ni klicka på dom :)
_____________________________________________________


Enterprise
Engelskt fullblod/Halvblod
Fanns ingen snällare häst på 173 cm i mkh tror ja!
~ Han galopperar nu fritt på de gröna ängarna ~
Sov gott finaste Prisse <3


Dessan
Halvblod(?)
En dam som visste va hon ville, envis, stark,
men gudasnäll! :)
Är tillbaks till Åtop i nuläget efter att ha
varit ute på foder hos en annan.


Braveheart
Irländskt halvblod(?)
Kompisens häst som jag hade på halvfoder en kort
tid innan han lämnades ut på helfoder till en annan tjej :)
Helmysig men lite speciell pålle <3
Jag var med till några hopptävlingar som groom
när han o Maddie tävlade :)


Finona ox
Arabiskt fullblod
En riktig liten krutdurk till dam som älskade när det gick fort! :)
Gudasnäll och go men väldigt mkt arabnerver :D <3
Är nu såld så hon står i samma stall som sin mamma :)


Troy R.D.
Varmblodig travare
En gentleman som jag lärde mig en hel del på
när jag skötte om honom!
Lite speciell, men supergo! <3


Sequel Guess xx
Engelskt fullblod
Denna dam har man varit med mycket!
Vi hämtade henne direkt från Täby galopp och sen
hade Alex lite jobb att göra :) Men det jobbet
klarade hon galant! Alex fick tillslut bukt med henne
och hon blev en skitfin ridhäst! :)
Lite speciell men supergo! <3
~ Hon galopperar nu fritt på de gröna ängarna ~
Sov gott finaste Quellan <3


Galadriel xx
Engelskt fullblod
Denna dam har man också varit med en hel
del sen hon kom till Cindy! :)
Pigg och vaken, men också speciell tjej som man fick jobba med.
Men Cindy gjorde ett jättefint jobb med henne, och det
blev ju häst av henne också! :)
~ Hon galopperar nu fritt på de gröna ängarna ~
Sov gott finaste Gala <3


Orliks, "Olle"
Lettisk ponny(?)
En ponny som jag inte red spec länge pga
att det inte funkade i ridningen.
Annars jättesnäll o go :)


"Totte"
Engelskt fullblod
En riktigt mysig och jättesnäll valack som
hade sina dagar han också :)
Red honom 2 ggr bara tror ja, men
fick lära mig en del på de gångerna också :)
~ Han galopperar nu fritt på de gröna ängarna ~
Sov gott lilla Tottie <3


Nisse Tribute, "Nisse"
Varmblodig travare
En riktigt mysig och go kille i sina bästa år :)
Honom hjälpte jag till med lite då och då när Charlotte kände och ville.
Hon har gjort ett kanonjobb med honom efter att han
kom direkt från travet när hon började rida honom.
Så hon har haft en hel del å göra!
Men han har verkligen blivit skitfin,
riktigt bra jobbat Charlotte! :) <3


Wilda M.S
Varmblodig travare
En jättemysig tjej som tävlar inom travet, men Ida
som är skötare på henne ville ha lite hjälp
i ridningen med henne eftersom hon inte är så jätteerfaren, och då bestämde
vi att jag skulle komma dit och hjälpa till lite med grunderna.
Och hon lärde sig jättefort! :)
Sjukt go häst :)


Joyride, "Joyan"
Korsningsponny
Detta är en väldigt speciell dam som inte accepterar
vem som helst på ryggen. Hon blir väldigt
stressad när någon ny sitter upp och ska rida.
Men jag blev överlycklig när ägaren sa att hon aldrig hade varit
så lugn nån gång med nån annan :')
Fina tjejen <3
Det var också med Joyan jag tränade för tränare med
för första gången i hela mitt liv.
Och det har hjälpt mig otroligt mkt!
Både i mitt självförtroende och min sits har blivit så mkt
bättre sen jag gjorde det!
Jag är otroligt tacksam över att jag fick vara med och sköta om
världens bästa ponny :')
<3


Schnella Cruella, "Crulle"
Varmblodig travare
Denna dam har ja ridit en gång, och levde på det läänge!
Sjukt härlig häst att rida!
Har hjälpt Karro en del med henne från marken :)
Det varken syns eller märks att hon är travare, så jävla fint steg
och snygg i kroppen!
Så himla go häst! <3
Saknar våra sjuka stunder ihop Karro <3


Hep Star, "Heppe"
Varmblodig travare
Detta var min senaste pålle jag hade. En varmblodsvalack
som jag köpte i Oktober -11.
Men eftersom jag blev gravid så sålde jag honom till en kompis här i Kga.
Detta var en häst som var väldigt bufflig av sig, och jag fick
jobba mkt med honom i ridningen. Men sen var han även
stel i bakdelen väldigt mkt i början, så då fick jag ta det lite saktare med
träningen. Det blev bättre, men nu går han som skogsmulle hos sin nya ägare
och har det finfint! :)
_______________________________________________________

Nu undrar ni säkert, men Neptun då..?!
Jag tänkte faktiskt göra ett eget inlägg om honom, antingen imorron eller inom snar framtid ;) Och då tänkte jag berätta allt från inridningen tills han åkte. Så håll ut! ;)

Nu ska ja sova, för det behövs känner jag! :)
Gonatt! <3
- Lovisa

Kommentarer
Postat av: karolina

Du glömde ju crullsan :$ :D

2012-04-22 @ 11:36:55
URL: http://blashbob.blogg.se/
Postat av: Lovisa - Bloggägaren

Karro: Ja det gjorde jag ju! :O Det fixar jag inom kort fisan! :D <3

2012-04-22 @ 12:39:51
Postat av: Jennie

Finaste Prisse :) <3 Längtar att få läsa om Neptun :D

2012-05-01 @ 12:36:39
Postat av: Lovisa - Bloggägaren

Jennie: Jaa han var Jämt snäll och så go! :D <3

Jaa det kan ja förstå :D

2012-05-01 @ 20:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0