Ett nytt försök!

Ojojoj, hej på er! :) Hoppas allt är bra!
Nu var det ett Bradigt tag sen ja bloggade, och jag kan inte säga mer än att jag gick ner i en svacka och sen att det har hänt väldigt mycket sen ja skrev sist! :)
Hoppas ni orkar läsa inlägget, för det blir nog långt ;)

Kommer ni ihåg Heppe, travaren jag köpte här för några månader sen?
Han är nu såld till en kompis här i Kga och får massa kärlek varje dag :)
Men nu undrar ni säkert, varför sålde hon honom? Jo såhär är det:
Jag hade även en foderponny som jag red under tiden jag hade Heppe, och jag började märka att jag fick ont i magen efter en stund jag hade haft mina ridbyxor på mig och efter jag ridit en stund, eftersom dom trycker så mot magen. Jag trodde jag bara var hungrig eller om jag hade magknip, så ja brydde mig inte så mycket.. Men ja började tänka på den känslan mer och mer, och sen en dag kom ja å tänka på om jag hade haft min mens den månaden. Jag hade mina tvivel.
Sant så sant, jag köpte hem ett graviditetstest och kollade, Jag var gravid! Första tanken var, panik. Panik och rädsla var det enda jag kände de första två veckorna. Jag gick också ner i en depression på köpet.
Men vi beställde iallafall tid för ett kontroll-ultraljud för att se hur långt gången jag var. Vi blev helt paffa när han sa att vi redan var inne i vecka 8(!) Inte undra på att jag hade fått ont i magen och att brösten ömmade! ;)
Och efter mycket tänkande, orostankar, ångest osv osv. så bestämde vi att vi ville behålla den lilla i magen. Så jag ska bli mamma :') <3

Då undrar ni säkert varför ja sålde hästen för det?!
Jaa jag hade ju en hel del planer med Heppe, men jag sålde honom delvis för att kroppen sa ifrån, jag fick ju ont i magen varje gång. Och sen att han var ju en stor häst och väldigt bufflig och oförsiktig av sig ganska mycket, och jag ville inte riskera att nånting hände eftersom hästar är stora djur och att även den bästa kan tappa kontrollen över den nån gång. Och visst, en del kan rida ända in till sista veckan om det skulle va så, jag avundas er! men jag kunde inte det, det gick inte :/ kroppen sa ifrån helt enkelt, och då lyssnade jag på den.

Efter jag har sålt Heppe så sa ja upp kontraktet på Joyan (foderponnyn ja hade), eftersom jag slutade rida helt efter Heppe åkte, och då tyckte inte jag att det var någon idé att ha en häst som man inte red nåt på, och ägaren kände likadant, så vi bestämde så :)
Jag saknar er väldigt mycket, men jag kommer och hälsar på! :) <3

Så efter den sista Januari har jag varit helt hästlös, och det gick bra till en början, men nu är det hemskt! Jag saknar det så jävla mycket :( Bara känslan att få rida ett ordentligt pass och vara sådär otroligt glad över att det gick så bra! Men det får vänta.. Nu ska det ju komma en bebis! ;D Men jag har sagt att jag ska ta upp ridningen inte alltför lång tid efter den lille har kommit till världen <3

Som en del vet så bor vi i en 2:a på vindsvåningen.. 4 våningar upp.. utan hiss. Ehum, så vi letar nytt boende ;)
Och vi har tittat på några lägenheter och hus, men inget har just varit "rätt" för oss. Så nu på måndag ska vi och kika på ett hus. Och jag säger inget mer, för det har alltid blivit att vi inte ska ha det vi kikat på, så ni får vänta tills vi har varit där, tyvärr ;)

Ni är säkert mer nyfikna på magen och hur jag mår(?) Och jag mår skitbra! Förrutom ischiasen som äter upp mig, fast läkaren sa att det är en muskel som kan vara i kläm :S a jo tjena, skulle inte tro det. Men men, förrutom det så mår ja jättebra iallafall. Ja spydde 2 ggr innan jag ens visste att jag var gravid men sen har ja mått skitbra, och det är ja glad för :)
Jag gick in i vecka 25 i torsdags, så det är ju inte länge kvar nu. Och det syns väldigt tydligt att jag inte ätit mig till denna mage, haha :D Men när ja tänker på att det bara är ca 15 veckor kvar så får jag panik, så ja försöker att inte tänka på det, haha! ;) Bara ta det lugnt och slappna av ska ja försöka med.. Inte lätt, men det får gå ;) Och ärligt talat tror ja att det är en fotbollsspelare jag har i magen för jösses vad aktiv den är! Men det är bara mysigt för då vet jag att den mår bra :') <3
Vi har redan inhandlat vagn o allt därtill, förrutom spjälsängen och dess tillbehör, så det är snart bara att boa som är kvar, så mysigt! Jag längtar faktiskt! :'D Haha tillomed mamma har redan köpt spjälsäng o skötbord, så hon har ju redan allt när den lille ska natta där sen. Fina mamma, hon är så stolt, och vad hon längtar, haha! :') <3
Och jag trodde pappa skulle reagera annorlunda, för han är inte den som visar känslor, men det syns att han är glad, fina pappa :') Och mina fina bröder som ska bli morbröder, så kul! :D
Glad att ni finns där och stöttar! <3

Annars har jag hunnit gått upp redan över 10 kg men det syns inte förrutom på magen, aa och det har väl satt sig på låren och rumpan.. men magen, den växer bara rätt ut xD haha så det ser ganska kul ut när jag ser på mig själv bakifrån, där syns det ju inget, men sen när ja vänder mig om så är ja stor, haha! ;) Det är tur det finns en anledning till vrf jag har gått upp så mkt på så kort tid <3
Bilder på magen kommer inom kort, ska försöka få Jonas att vilja agera fotograf o lära sig min kamera, för det är ju lite roligare o ha än mobilbilder ;) Men jag bjuder på en UL bild här nedanför, så ni får se lillfis <3

Hoppas ni orkade läsa allt, det blev ju en del som sagt ;)
Imorron tänkte jag bjuda på lite bilder på hästar jag ridit genom mina år :)
Nu ska ja äta nåt å sen blir det att vänta på baby som jag hoppas inte kommer hem alltför full efter lagfesten ;) <3

- Lovisa & bebis


~ Bebis v. 19 ~

Kommentarer
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Åh så roligt att läsa Lovisa! Jag är ju så nyfiken på din grav. Hoppas du finner motivationen att fortsätta nu. <3



Massor med kramar <3

2012-04-14 @ 23:32:14
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Victoria

Åh, vad kul att höra (läsa) nåt ifrån dig! Jag har kikat in här ibland men inte sett nåt inlägg på lääänge, men nu hoppas jag de fortsätter så man får läsa om den som gömmer sig där inne! :) lycka till med allt! Nu ska jag lägga till dig på bloglovin så jag inte missar ett enda inlägg ;) Kram <3

2012-04-14 @ 23:41:13
URL: http://vixxxxi.blogg.se/
Postat av: Lovisa - Bloggägaren

Sv till Emma: Aaw :) <3 Jaa det hoppas jag också, jag fick ju i stort sett med allt som hänt nu den senaste tiden tror ja ;)

Kraam <3<3

2012-04-14 @ 23:42:56
Postat av: Lovisa - Bloggägaren

Sv till Victoria; Jasså! :D Jaa precis, det hoppas ja också! ;D Tack så mkt!

Haha aaw va gullig du är :D Kram <3

2012-04-14 @ 23:45:48
Postat av: Alex

Åh ja kommer följa bloggen varendaste dag!!! Nu måste du hålla oss uppdaterade om dejj och lillbebben!! MÅSTE Lovisa! ;) PUSS

2012-04-15 @ 01:00:54
URL: http://alexandraflink.blogg.se/
Postat av: Anonym

ska bli så kul att träffa lilla bebisen när den kmr :) håll igång och blogga nu <3

2012-04-15 @ 08:22:39
Postat av: Anonym

Sv till Alex: aaw! Jaa jag Vet! Ja är så lat! ;) PUSSS <3



Sv till Anonym: jaa! Det ska ja göra! :D <3

2012-04-15 @ 10:28:52
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Svar; Vi får ta och uppdatera designen du. ;) <3

2012-04-15 @ 10:37:36
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Lovisa - Bloggägaren

Emma: haha jaa vi får ta och göra det :D <3

2012-04-15 @ 13:11:03
Postat av: Cindy

Kul att du kommit igång med bloggandet igen!

Jag ska med försöka:)

åååhh va spännande när den lille får komma ut, erkänn att de bara måste bli en hästgrabb om de e en kille;))

Pusss <333

2012-04-15 @ 17:04:10
Postat av: Lovisa - Bloggägaren

Cindy: Jaa, hoppas bara ja orkar hålla igång det bara :D

Jaa det tycker jag! Vi får rycka varann i örona annars ;)

Jaa jag längtar faktiskt lite nu! Haha aa rida ska han få lära sig om han vill, men fotboll kommer väl antagligen tryckas in i huvet på honom annars av Jonas :D

Puss <3<3

2012-04-15 @ 21:34:54
URL: http://nikonda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0