Tjoho!

Halloj! :)
Har inte bloggat på ett par dar nu, och det känns lite faktiskt! ;)
Men min Torsdag (15/9) spenderades med Jennie på jobbet från 11.00 - 18.30, sen gjorde jag inget mer när jag kom hem, Ingrid hade Joyan idag också :)

Fredag (16/9)
Åkte och jobbade från 06.00 - 11.00, efter det åkte jag hem till mor och far och böt om till stallkläder för att lite senare åke och hämta Charlotte från skolan, därefter åkte vi till hennes häst Nisse och gjorde iordning honom för dressyrträningen :)
Det gick väldigt bra, och ekipaget har lärt sig fort och utvecklats mkt på en kort tid! :)
Är väldigt glad att jag får delta i den utvecklingen! :)
Vi gick igenom lite grunder och att få honom lösgjord, med lyckat resultat!
Nästa gång hade jag tänkt att jag skulle sitta upp på honom en sväng, om ja får för Charlotte såklart, hihi! ;)


~ Jag på Nisse en annan gång :) ~

Efter träningen var det bara att åka hemåt och äta nåt litet, för att sedan åka upp till älskade Joyan :) <3
Och denna dagen var himmelsk bra uppe i stallet :) Tog ett lite längre pass med henne, där jag galopperade lite mer än ja brukar, för att se om det gett resultat.. och Voíla! Det hade det! Efter en stund kom hon i form och samlade sig en aning, inte länge(!), men tillräckligt för att göra mig lycklig! :'D Helt underbart! Så efter den supergaloppen i båda varvena så avslutade vi passet med mkt beröm och äpplen! :)
Underbara bästa Joyan <3


<3

Dagen avslutades med att gå ut och äta på Strandkanten med Jonas och hans bror Nille :) Det stället kan jag verkligen rekommendera, såå himla god mat, och så bra service! Finns ingen bättre restaurang här runtomkring :D

Idag då, Lördag, så åkte jag till stallet tidigt för att rida :) ja va helt slut i kroppen efter veckan som gått, och sen hade ja idétorka så det blev ett barbackapass på banan istället :)
Ja orkade knappt nånting, och när ja skulle trava så var det precis som kroppen svek mig, helt svag och ingen ork alls :S men men.. bestämde mig då för att släppa Joyan på banan så hon fick springa av sig själv :)
Haha, och jävlar va hon bralla när vi kom till galoppen :D bocka som bara den och sparka bakut, haha så go! <3

Efter det blev det hem och sen åka till Degerfors för att städa buren åt marsvinen hos mamma medans Jonas var och träna :)
Sen blev det fotboll, och DIF vann med 6-1, kul! :)
Och nu gott folk, sitter vi bänkade vid tv'n till en film! funderar på att göra lite popcorn och mysa ner mig ännu mer ;D

Ha en fortsatt trevlig kväll!
- Lovisa

Kommentarer
Postat av: Emma | Blivande mamma BF 6nov

Vad kul att hon börjar komma i galoppen nu! :D Ska bli kul att se er live! :D



Jag är sååååååå avis på ditt hästeri! xD <3

2011-09-18 @ 10:43:46
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Kul att du tycker det är kul! Klart du får sitta upp på han! :)

2011-09-22 @ 07:55:37
URL: http://dressyrlovet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0