31/10 - 2011

Nu är försäkringen fixad till Heppe, skönt! så nu är han säker ;)
Så nu är det bara vaccinering inom nån vecka och sen hö som ska fixas hem.. Dock får ja låna av tjejerna i stallet, men det är så träligt :( men sen å andra sidan så är det ju knappt nån som har drag på sin bil som ja vet.. Så ja måste verkligen fixa det snarast! Dock så har han trånga luftvägar så ja behöver verkligen ha dammfritt och helst årets hö.. Men men det fixar sig! Dock så blir man väldigt fattig såhär i början, eftersom det är mkt jag själv fått köpa in.. Jag fick ju bara med ett regntäcke, benskydd och en grimma till honom, så det har gått åt en del money nu ;) men förhoppningsvis jämnar det ut sig snart :)

Idag red jag honom i ridhuset.. Jag åkte upp till stallet så ja va där 07.15 och hjälpte till med morronfodringen + utsläpp.. Jag har ju ingen sadel ännu så Jenny, som hade utsläppet, sa att jag kunde låna hennes och se hur den låg på honom :) Den var superskön och låg väldigt bra.. Jag skrittade mestadels, men övade även på att få honom att bli mer alert för hjälperna :) Det gick tillslut, men detta är ju verkligen en häst man får rida för att få fram honom, haha! Han är så himla seg i början, innan han kommer igång :) men men, då får ju jag träning också ;)
Igår blev han väldigt orolig när jag ställde honom på gången för att borsta, men redan idag förstod han vad det handlade om och stod jättefint och hade koll på mig väldigt bra :) dutti! Han gnäggar ju också väldigt mkt, men det är inte så konstigt eftersom han inte är van vid att va ensam och sen har han bara gått med en ponny förut, men det blir också bättre :) Haha, han låter som en liten mes när han gnäggar :D värsta söt <3

Var även och jobbade nu på em och det gick segt, men bra.. Mamma är snäll o går upp imorronbitti och ska ringa vc ang att jag gått och dragit på mig världens magkatarr troligtvis pga all jäkla stress :( sen är jag Jämt trött, Jämt! Jag får f*nimig Aldrig vara pigg :( jag blir så ledsen.. så förhoppningsvis får jag en tid ganska snart till vc så jag kan få klarhet i vrf jag är som jag är..
Nog om det, nu ska ja sova! Ny dag imorron!

Gonatt!
- Lovisa

Kommentarer
Postat av: Emma | mamma till Casper

Gumman du har inte järnbrist? :O Hoppas de kan hitta något på vc så du slipper vara så trött. :(



Kramar!

2011-11-10 @ 20:56:42
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Jag vill ha blogginlägg nuuuu! <3 :D

2012-04-14 @ 22:57:00
URL: http://nikoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0