16/5

Oj oj oj säger ja bara :O nu har de gått hela tio dar sen ja skrev i denna blogg :S usch men det har hänt en del kan ja ju lova.. vet inte om ja minns allt men ja ska försöka ;)

7/5
Idag har ja packat inför helgen för då blirre klassresa :) ska bli väldigt kul faktiskt!

8/5
Jaa idag bar det av till ÖRÖ med klassen :) Vi åkte i fyra bilar.. Lisa och jag i en bil, Thomas, Carolina och Pelle i en, Adam och Musse i en och Robin V, Emil, Kajsa och Gräve i en :)
Lisa å ja låg i täten, med mig som kartläsare :D det gick skitbra faktiskt!

Iaf, vi åkte ner till Västervik där Lisas morfar Owe väntade på oss vid Coop så alla följde efter honom till hamnen där båten väntade :) vi packade ur bilarna å slängde ner det i båten och sen bar det iväg! Jag kan ju säga att naturen där är underbar! :O så jäkla fint med alla små holmar och skär där i vattnet :) Resan till ön tog ca 1 timme från hamnen :)

När vi kom fram blev vi välkomnade av Lisas mormor Elisabeth :) å så bar vi in väskorna i huset..
Lisa visade oss runt på ön och det var verkligen vackert :D och efter det åt vi massa gott och sen blev det bastu å festande :) ja drack bara tre Smirnoff men det dög, ja hade kul ändå :) däckade vid 01.30 å sov så skönt  ;)

9/5
Vaknade vid halv tio å då var frukosten serverad, härligt! Alla åt och sen gjorde vi oss iordning för dan :) Lisa, jag, Robin, Pelle och Gräve rodde ut till en holme typ 20 meter ifrån ön :) haha! löjligt avstånd men man kom ju inte över på nåt annat vis xD Vi inspekterade holmen och åkte sen tillbaka till ön till de andra och för att se på när morfar Owe rökte ål och lax, mums säger jag bara!! :O sånt har jag inte ätit på evigheter! Senare gick vi på en till upptäcksfärd och då ledde Lisa oss till ett ställe där man kunde vada över förr.. men nu var det inte vada utan jag tyckte det såg ut som man nästan fick simma xD det va bara Gräve och Lisa som gick över, vi andra stanna kvar :)
Resten av dan drack vi å slappade ;) å ja däcka tidigt som vanligt x)

10/5
Idag var det hemfärd :/ tråkigt för det va så skönt att bara ta de lugnt och slappa.. Men men de va iaf frukost vid halv tio som igår, sen packade vi och rev ur sängkläderna.. Satte oss ner en stund och tog det lugnt å sen bar vi ut alla väskor i båten.. Å sen bar det iväg till hamnen :/
Väl därinne så tackade vi för allt å åkte sen hemåt.. Vi mellanlanda i Norrköping på Mc'die och åt å sen var det raka vägen hem :)

Va helt sut på kvällen sen så det blev inte sent för mig i säng ;)

11/5
Skola idag igen då men denna vecka är lite roligare eftersom vi ska va i verkstan hela veckan + nästa :) Idag slappade vi bara typ.. började med service på Valmet 705 så alla oljor blir bytta å sen lite annat grejs också :) kom hem vid halv sex å då blev det till at ta det lugnt :)

12/5
Fortsatte med Valmeten i skolan idag men den är fortfarande inte färdig, det är inte bara att serva en traktor ju ;D
Komhem vid fem idag å tog de lugnt :)

Vid halv 11 fick jag magsmärtor men ja tänkte det går väl över, för ja har känt så förut men då har de gått över.. Kim och jag gick och la oss då iaf å så vaknar jag på natten av att det inte har gått över :( aj va ont de gjorde! Smärtan gick liksom runt naveln och fortsatte över magen :( jag väckte Kim å sen ringde ja akuten så vi åkte in.. Jag fick ett rum å sen kom en sköterska å kände på magen.. å jävlar va ont de gjorde när hon tryckte på höger sida.. men inte på vänster :S Hon misstänkte att det kunde vara blindtarmen men hon va inte säker så hon skickade in en doktor å han sa likadant.. Jag blev tyvärr inlagd och fick en infart (slang i armen) så de slapp sticka mig flera gånger :( Usch va rädd ja var för Kim fick inte vara kvar där, det va ingen besökstid förrän klockan 14.00 och klockan va liksom 06.30.. så han åkte hem å ja har aldrig varit ensammare förut :'( det va så hemskt! Sen somna ja..

13/5
Vaknade av att det inte va nån mardröm utan det va verklighet att jag låg på sjukhus verkligen :( Jag har aldrig tyckt att sjukhus är nåt roligt ställe.. Fick iaf duscha ida å de va inte heller kul för det kändes som man va en fånge ju :S usch, fyfan säger jag.. Väl inne i duschen bröt jag ihop för att ja va så rädd :'( Det här va inte alls kul, nu visste ja hur mamma kände sig när hon låg inne :(

Men men vid 13.00 fick jag opereras, och som tur var, var det blindtarmen som var orsaken till magsmärtorna, och det va skönt å höra :) Fick träffa mamma, pappa å Kim som jag hade längtat efter sen jag vakna :) <3 Sen åkte dom hem å jag sova hela natten ;)

14/5
Vaknade 06.00 av att det va en sköterska inne i rummet som tog bort mitt smärtstillande för det va slut.. sen vid 08.00 var det frukost å sen låg jag och löste korsord å tiden gick och sen varre lunch, usch! faan va ja hatar sjukhusets mat alltså :S värsta äckligt.. Efter lunch kom doktorn in å berättade att jag fick åka hem, tror ni ja blev glad eller?! :D Jag blev så pirrig så när kim kom vid halv ett så spydde ja som en gris och de gjorde ja till typ fyra.. sen bar det av hemåt :)

Natten spydde ja twice :/

15/5
Vaknade vid 09.00 av att jag inte alls va utvilad :( hade ju legat och vridit på mig hela natten så de va inte skoj..
Låg iaf mesta delen av dagen å magen mådde inte alls bra men ja åt som en häst å sen somna ja vid halv 11 :)



Idag då! :D Vaknade vid 09.30, heelt utvilad :) inget har stört mig inatt å de är gött! ;) Jag gick upp, åt frukost å sen duscha ja :) skönt att bli ren (Y) Sen har jag legat här hela tiden.. Tänkte upp å röra på mig efter detta inlägg :) Jag känner mig mkt mkt bättre nu i magen! :) Och såret kliar å det betyder ju att det läker och det är ju perfekt ;)

Men en sak kan ja ju säga, jag saknar Troy så in i helvete :( saknar ridningen över huvudtaget..Men som tur är så rider Sussie honom 1 gång i veckan så han inte blir alltför seg igen :) Men ja lovar er, snart är jag tillbaka så akta er! ;D

Nu ska ja upp å gå en sväng :) Hade bäst!
Pussss

- Lovisa

~ Min fina Troy <3 ~



Kommentarer
Postat av: Älskling

Du har varit med om mycket älskling på kort tid :(. Nu får du iaf ligga och vila å ta det lugnt, och ja tar hand om dig mkt bra hoppas jag :D älskar dig mest <3333<33 puwssar

2009-05-16 @ 20:05:07
Postat av: Alex

Stackare...vilken hemsk vecka de verkar vart för dejj,=/ Åh! Jag längtar me tills du kan komma igång med ridningen på Troy igen så att vi kan rida!=)Hihi. PUSS!

2009-05-17 @ 20:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0