Tjopp tjopp!

Hej hopp! Nu var det ett tag sen ja skrev nåt inlägg, men ja ska sammanfatta de dagar det hänt saker :)
 
~ Torsdag 18/10 ~
Idag stod det vaccination för Ronjas del o sen ridning.
Klockan 10.30 hade vi tid på BVC för lillans del, det var dags för hennes första vaccination. Mormor var med eftersom jag bokstavligen Hatar sprutor, så hon fick vara monstret o hålla i Ronja.
Det gjorde ont i mammahjärtat när hon skrek, stackarn :'( Men det gick fort och samma sak med gråten! Mammas duktiga lilla fisa ♥ Och inte ett dugg sjuk blev hon, inte ens feber, Skönt! :)
 
När vi var färdiga på BVC bar det av hem till mor för att kasta i mig nåt att äta, för att sen åka till stallet o rida med Carina! Haha, det var tänkt att vi skulle tagit en lång galopptur eftersom hästarna har sån energi, meen det blev en lugn tur pga att de blev helt galna när vi skulle trava, Timber bockade nästintill på stället med mig, haha lilla busen! ;) Nee så Carina o ja bestämde att vi skulle släppa dom i ridhuset dagen efter så dom fick springa av sig det mesta av energin :)
Tror de blir så här när de börjar sätta päls, det kryper väl i hela kroppen på dom krakarna ;)
 
~ Fredag 19/10 ~
Idag var ja uppe med tuppen, för klockan 9.00 skulle jag vara i stallet :)
Vi red ner till ridhuset o släppte Timber o Chero där. O Jävlar va de bralla o kuta runt! Haha skitkul å se när dom blir så glada! :D
Efter de hade galoppat runt o gjort sig av med den mesta energin så var de väldigt svettiga redan, men Carina o ja sadlade de fromma lammen o red ett litet pass innan vi skrittade hemåt igen :) Timber tycker det är väldigt jobbigt med galoppen, men efter jag fick igenom den i båda varven så gav vi oss :) Mys! ♥
Slänger upp ett par bilder på busarna i ridhuset:
 

 
~ Idag, Söndag 21/10 ~
Bar det av till MediaMarkt i Örebro med mamma för hon skulle köpa sig en diskmaskin o en fläkt till köket :) HAHA och tur va väl att dom inte hade fläkten hemma! För vad ni än gör, skaffa er Inte en Volvo V50 om ni har småbarn, haha! Det är Inte en familjebil! xD Vi fick möblera om helt i bilen eftersom diskmaskinen var tvungen att få plats! ;) Men det gick!
Sen kan man ju inte åka hem utan att ha varit på IKEA först ;) Därinne tog vi oss en fika och gav Ronja mat. Sen fick jag med mig lite ljus hem, eftersom att det börjar bli så mörkt o trist på kvällarna nu..
Efter IKEA bar det av till Rusta en sväng, och därinne hittade jag en hel del som ska köpas in till lägenheten sen när vi flyttat :) Ett matbord bl.a.! Wiie! Men det blir sen när vi flyttat, för när vi åkte hemåt så kände ja mig som en turist med fullpackad bil! ;D haha men hem kom vi!
Tack mamma för idag
 
Nu ska ja se på tv en stund, o sen blir det att sova!
Gonatt!
- Lovisa
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0