Mörker..

Nu börjar den där "roliga" årstiden igen, med regn, lera och mörka dagar o kvällar.. Usch, känner redan att jag snart kommer gå ner i en svacka, inte alls kul :(
Jag blir verkligen ledsen denna tid på året, jag förstår inte varför, det är hemskt.. Jag försöker verkligen hålla humöret uppe o kämpa på, men innerst inne så funkar det inte så, tyvärr.. Men jag är inte heller någon som visar mig ledsen för nån, jag är stenhård på den fronten, om det inte gäller någon som avlidit, då brister det..
Jag kan förmedla känslor bättre i text än i reality.. Men det är också nåt som stör mig, vad är det som är så farligt med att vara ledsen då? Jag är väl inte den enda heller? Ne, jag bara är sån, och Hur ja blev sån vet jag inte.. Tråkigt är det iallafall, för man mår inte bra att stänga in sig i en bubbla jämt, men det börjar bli min vardag, tyvärr..
 
Nu över till nåt annat en stund!
Igår red jag Gunnar, Emelies häst, på banan en sväng, o det gick väl som det gick, Maddie va där o la in några ord till mig ibland :) Men det kändes helt okej iallafall för att va andra gången ja rider honom, men sen orkar ja inte någon lågon längre stund på honom pga att han kräver Mycket ben, o ja har inte styrkan till det just nu, hehe men det kommer! Tur han är snäll :) ♥
 
Idag har jag o Ronja bara varit hemma o myst! Har inte orkat gjort ett skit, har varit helt slut, även om skruttan sover i snitt 6 timmar mellan varje matning varje natt.. Men men, är man förälder så är man ;)
Jag hann packa ner iallafall en hel kartong innan Ronja inte ville sitta i babysittern längre ;)
 
Imorron ska ja ringa lite samtal under dagen, men först på morronen så blir det att åka till mammi o lämna av Ronja för att sen fara till stallet o ta en tur på Timber :) Det blir lite dressyr ute i det fria tänkte jag! Sist fick jag en så bra känsla med honom så jag tänkte hitta den igen!
Hoppas bara det är uppehåll just då ja rider så ja slipper bli dyngsur, samma sak gällande Timber!
 
 
 
Sen måste ja tillägga att jag har världens bästa mamma, hon ställer alltid upp för mig när jag ska iväg till stallet o Jonas inte kan ta Ronja, jag önskar jag kunde visa hur mycket att jag älskar henne, men det går inte, för ingenting går att jämföra med hur mycket hon betyder!
Jag hoppas du vet det mamma, du är bäst, och jag älskar dig så jävla mycket!
Vad skulle jag göra utan dig? ♥ ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma 22år | Mamma & grisskötare

Finns om du skulle vilja prata <3

Svar: Tack <3
nikonda.blogg.se

2012-10-10 @ 23:05:41
URL: http://nikoba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0