Blåsväder och trött

Hej på er!
Seriöst, hur mkt kan det blåsa egentligen? :S strom är det här i varje fall..
Jag vet inte men på samma gång jag tycker det är otäckt när det blåser såhär hårt, på samma gång är det mysigt :)
Bädda ner sig i soffan till tv'n och höra hur vinden susar, (ehum eller dånar) utanför ;)

Idag har ja iaf jobbat en kortdag, slutade vid 12.. Åkte hem å plockade lite här hemma samt lagade lite mat och slängde i mig, för sen var det att åka till stallet med Karro för hon skulle rida. Själv blev det ingen ridning idag pga att Joyan trampade av sig en sko i förrgårnatt eller igår, och då försvann även en bit av hoven, inte jättestor men det syns.. Så hovslagaren var där idag och slog på en ny :) så imorron ska jag nog rida henne lite smått, blir nog i ridhuset om det inte hunnit torka upp på utebanan.
Men iallafall! Karro skulle rida och jag blev så himla ridsugen själv, och då sa Karro att ja fick rida Crulle en sväng, lite tveksam var jag till en början, men ridsuget tog över väldigt fort! ;D
Och jag kan bara säga en sak, guud vilken underbar häst! :D Så j*vla go så det finns inte.. hehe klart hon testade mig eftersom jag inte hade sporrar osv.. men hon gick väldigt bra för mig vissa stunder, och det kändes :)
En superhäst har du Karro :) <3
Hehe, det stillade mitt ridsug lite iallafall ;)

~ "Crulle" eller Schnella Cruella som är hennes riktiga namn ;) ~


Nu sitter jag i soffan efter att ha varit med Maddie ut till hennes stall där hon ska ha Splash inom snar framtid :)
Jag och Emelie, hennes syster, hjälpte henne med torven och blev visade runt :) Jättefint och mysigt! Så det blir nog skitbra det där :D

 

- Lovisa


Kommentarer
Postat av: Emma | Blivande mamma BF 6nov

Kan du tänka dig vilket ridsug jag har då?? :O kraam

2011-09-14 @ 19:26:21
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: karolina

Aw eller hur är hon underbar :)

2011-09-15 @ 08:49:25
URL: http://blashbob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0