Surprise!

Sitter här och myser med älskling som nyss kom hem från lite drickande med sin bror :)
Under tden han va där så har ja pysslat lite här hemma med att bäddat rent i sängen, kört en diskmaskin, duschat och plockat undan ;) Duktiga jag!

Och äntligen kan jag slappna av, efter en helvetesvecka rent ut sagt!
Sen jag skrev sist så har jag varit tvungen att fixa med boxplats, inhandlat täcken å foder osv.. FÖR JAG HAR KÖPT HÄST!! :D Men det har varit så himla stressigt pga att jag har ju jobbat i samband med allt också, så det var igår jag fick allt iordning i stallet, och idag va Alex å ja och hämtade honom! :D Du är guld värd som hjälpt mig <3

Han heter Hep Star, men kallas för "Heppe" är 7 år och är 165 cm i manken.
En genomsnäll och underbar häst som aldrig gått på travet. Han blev inkörd när han var yngre, men det var med rockard bakom, så jag kan inte tro/kalla det att han har blivit travtränad.. Hon som ägde honom före mig nu har ägt honom sen han var 3 år, och det var då han skolades om till ridhäst :) Så han har absolut ingen travar trav, och inga problem i galoppen alls! Men just för tillfället är han ur kondition, så det är klart det blir jobbigt i de gångarterna för honom ;) Men det ska vi allt fixa! I ridningen är han jättefin, bär sig själv men gapar en del, så det blir att köpe ett Remontträns till honom imorron, för jag fick varken med bett eller träns som jag tror hon sa att ja skulle få med, men det blev så mycket med allt annat så jag tänkte inte på det ;)

När vi skulle åka hem så gick han in i transporten direkt, stod stilla under hela färden och var helcool här hemma i Kga när vi tog ut honom :) Gnäggar är ju klart han gör, men annars är han hellugn! Sen har han ju lite trånga luftvägar, men det ska inte vara några problem om han får bra hö/hösilage och när det inte dammar så :)
I ridningen är han också jättesnäll och kan de enklare skolorna i dressyren.. han är inte hoppad knappt nåt, men det går ju också att träna upp :)
Han kan göra lite busbockningar i galoppen ibland, så som jag fattade det som, men det är bara kul, bara han inte gör nåt för att få av mig ;)

Detta var nog allt jag hade att berätta om honom, om ni undrar nåt får ni välla fråga :)

Lite bilder kanske? Dessa är från provridningen :)
















Min :') <3

- Lovisa

Kommentarer
Postat av: karolina

Är så glad för din skull Lovisa :D Och bästa av allt är att du kommer stå i det bästa stallet ;)

2011-10-30 @ 11:41:50
URL: http://blashbob.blogg.se/
Postat av: Nathalie Busk

Åh vilken snygging asså! Ska bli kul att följa eran utveckling :D Nån gång när ni ridit in er lite mer på varann måste vi byta hästar ett ridpass :D

2011-10-30 @ 12:09:18
URL: http://dressyrvi.blogg.se/
Postat av: Jenny

Han är så fin :) I vilket stall har du honom?

2011-10-30 @ 21:05:52
URL: http://jennycarlen.blogg.se/
Postat av: Emma | Blivande mamma BF 6nov

Så himla glad för din skull! Nu får vi väl lov att lägga till en bild på honom&dig på headern. :D



Kram på finaste Lovisa <3

2011-10-30 @ 21:59:39
URL: http://nikoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0