11 Januari - 2010

Jahapp då sitter man här igen.. Jäklar va dagarna går fort x) hehe.. Men det märks att det börja ljusna lite mer nu, för det är inte lika kolsvart längre när man tar in hästarna ;) skönt!

Jaa va ärre som har hänt sen sist :P hmm, låt mig tänka..

Sen sista inlägget så har jag jobbat i stort sett hela förra veckan :) hehe.. det blir nog lite mer jobb denna månad och det är gött ;)
Sen är det bestämt att det ska komma in en ny medlem i lägenheten, en Chinese Crested Powder Puff, En Kinesisk nakenfis fast med päls :D Jättesöt! Han heter Baloo i stamtavlan men kallas för "Bosse", haha stackare ;) men han kommer bli kallad "Boss" av oss tror ja :P Kim fastnade för honom direkt i  av att bara se en bild av honom ;) Så det är ju mestadels hans hund eftersom ja redan har Eros ;) Men det blir säkert bra det här! :D

Anledningen att han ska komma hit är för att det är min kusins hund och han är ej kastrerad så nu har han gjort båda tikarna därhemma dräktiga och han har börjat pissa inne så hon kan inte ha kvar honom.. Så ja fråga va hon skulle ha för honom, å då sa hon, min soffa skulle va bra xD haha!! Så vi ska bila ner till Hunnebostrand och hämta honom nån dag här framöver :) Så Kim har fixat kastrering och sånt redan, för här blirre inga fler bebisar gjorda :P och sen tror ja han slutar pissa inne om han blir kastrerad.. Fast ju skulle ju vilja en sak innan kastreringen...........
Hursomhelst han har ju ett "pinkeskydd" så det händer liksom inge när han försöker kissa inne men det är bara att lära honom att det är fel :) Som sagt detta kommer nog gå bra! Haha, ja vet ju en som blev glad :D Ida ska hålla en trimkurs för Kim och mig nån dag så Bosse kommer se ut som en riktig Powder Puff! Mäktigt! :D
Längtar redan! xD


Sen i fredags fick Kim och jag hem våran Liva tv-bänk.. Det va ju kul! Allt gick jättebra tills vi skulle få på ena sidan, då va skivan helt skev :S Jävla måndagsexemplar..
Usch va sura vi va men vi åkte in med den igår så vi fick en ny så nu står det där snyggt i andra änden av vardagsrummet ;) Ihopsatt och snygg! :D




Imorse så ringde chefen och fråga om ja kunde jobba för Alex va sjuk, usch på det! Krya på sig gumsi <3
Men ja pratar med henne nu så hon kommer imorron ;) Ja ska jobba då me :)
Just det, jag har sökt jobb :D Hööks ska öppna i Örebro så ja har skickat in en ansökan, så vi får se vart det bär :) Skulle va kul att jobba där! Drunkna i masssa hästgrejer.. Men ja kan ju inte få mer än ett nej iaf ;) Som sagt vi får se!

Shiet det blev ett litet inlägg xD haha! Aja det har ju hänt lite iaf ;)
Nu ska ja gå och göra mackor tills imorron :)

Tjing!

- Lovisa





Kommentarer
Postat av: Ida, Luna & Kaia

Haha självklart att jag hjälper er! bara kul ju :]

Men en sak! fixa ett intyg från veterinären när ni kastrerat (att båda bollarna var där dom skulle innen ni tog bort dom) så ni kan prova att ställa ut honom också ;)

2010-01-17 @ 11:19:20
Postat av: hanna

jag ska också söka hööks :) ;) vi kanske blir kollegor ahha!

2010-01-17 @ 22:22:06
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: hanna

men nu har jag hört att de bara söker två stycken..

2010-01-19 @ 22:24:13
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, fast Granngården är dyrare på västarna :P Fast dom är väl dyrare på det mesta :)

2010-01-24 @ 21:16:24
URL: http://jennycarlen.blogg.se/
Postat av: Cindy

hum hum Uppdatering?!

2010-01-27 @ 19:52:31
Postat av: Jenny

Ja :)

Hur går det med hunden förresten?

2010-01-28 @ 16:44:27
URL: http://jennycarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0