1/5

Tjolahopp här är jag igen! :D nu har det hänt mkt sen ja skrev förra gången så nu måste ni läsa allt! ;D

29/4
Idag har jag jobbat från 07.00 till klockan 14.00 för det var kris på jobbet, alla va sjuka å lediga så ja fick hoppa in då och tur som det var att ja va ledig :D ja jobba med Alex å Madde, det gick priima! :) så jävla gött å jobba! Man känner verkligen att det är värt när man får lönen å sen får umgås med personerna på jobbet :) det är härligt! Sen efter jobbet var det bara att åka hem, byta om till ridkläder och åka upp till stallet med Alex :) Först red Alex till banan med Sequel å jag fota när de hoppa :) det gick jättebra för dom.. haha man behöver ju inte tala om en stund där xD Alex hade lite ont i baken dan efter ;D haha!! Ett gott skratt förlänger livet sägs det ju :) (Y)
Sen när Alex va färdig så red vi hem med Semlan å sen åkte vi upp och gjorde iordning Troy för nu skulle han få jobba :) Alex fick börja för han har ju varit väldigt jobbig med att gå över tågrälsen och lite saker så hon fick berätta hur ja skulle göra osv. :) och det funka kan ja säga! Sen fortsatte vi till banan och det gick verkligen hur bra som helst! :D jävel va lycklig ja är som får rida Troy :) min nuvarande drömhäst kan ja ju lova ;) haha! Först red Alex en stund å sen fick jag ta över.. Alex stod å hjälpte mig och det hela slutade med att jag fick honom i form i galoppen :D Jag rös kan jag lova!! Shit va underbart det var! :D Sen tyckte vi att det räckte för han hade varit så duktig hela den turen :) Tack Alex för en underbar dag! Den blev super! <3

~ Alex & Sequel Guess xx ~



~ Jag & Troy ~



30/4
Dagen började med Småföretagande som va den trögaste lektionen hittills.. gjorde inte ett piss :S kunde lika gärna åkt hem och jobbat där de behövde mig :( aja.. Kom iaf hem till 13.00 men då hade de redan gjort klart allt där så det va ju bra :) Sen satt ja å vänta tills klockan skulle bli ridning :) hehe.. Så Alex å ja stack ut på en lagom lång tur på både Troy å Sequel och det gick superbra idag ockaå! :D fan va ja älskar den hästen! <3 Han gick verkligen jättebra å Alex sa att vi hade utvecklas jättemkt redan så ja blev väldigt glad över den kommentaren :) Galoppen sket sig ju men bara han får upp balansen och får mer muskler så kommer det gå så bra :) Så detta blev också en superbra dag! :D


Sen till idag då :) Idag har älskling och jag varit superduktiga och tvättat hela 4 maskiner :D inte dåligt! Så nu är all tvätt borta :) (Y) Sen har vi varit å handlat och vi åt vitlökskroketter med bearnaisesås och kött till :) det blev mumma!
Nu ska ja ner å hänga tvätt, sen åka hem till mamma och pappa å gå ut med min lilla fis med Johanna och Molly å sen ska ja rida me Alex  för det är så jäkla gött ute :)


Hade bra allihopa!

- Lovisa


Kommentarer
Postat av: Alex

Naw, tack själv, de va en superdag!=)<3

Och ni har verkligen kommit långt på bara ett par dagar!

2009-05-01 @ 18:26:30
Postat av: ämma

fan vad härligt att dte går bra med ridningen. känns ju så himla bra när det går frammåt <3 puke har börja söka sig nedåt nu, värsta fin idag <3

du får läsa om det i bloggen sen ;D hihi



kraaaam

2009-05-01 @ 21:49:06
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Anders

Fin häst och härlig skogsbild.

2009-05-24 @ 19:54:28
URL: http://zebben.eak.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0